Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Ξεπερνάει τα όρια της φαντασίας το FT-Bh της Toyota! ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ


Έτοιμη να ταράξει την αγορά εμφανίστηκε η Toyota στην φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης όπου και παρουσίασε το νέο της υβριδικό αυτοκίνητο FT-Bh

Το FT-Bh είναι ένα οικολογικό πρωτότυπο μοντέλο της Toyota -άκρως εντυπωσιακό- το οποίο έρχεται στο προσκήνιο ώστε να αναδειχθούν οι δυνατότητες της ιαπωνικής εταιρείας στον τομέα αυτό, αλλά και ευρύτερα της κατηγορίας των υβριδικών οχημάτων. Αυτό που ξεχωρίζει κανείς στο νέο FT-Bh δεν είναι άλλο από την ικανότητα του να εκπέμπει μόλις 49 gr διοξειδίου του άνθρακα για κάθε χιλιόμετρο κίνησης, τιμή που, αν μη τι άλλο, σε συνδυασμό με τη μέση κατανάλωση των μόλις 2,1 λίτρα/100 χλμ., θέτουν νέα δεδομένα. Κάτι τέτοιο για τους Ιάπωνες μοιάζει με παιχνιδάκι καθώς αυτό θα το πετύχουνε σε ένα αυτοκίνητο λίγο μεγαλύτερο από το Yaris, καθώς το μήκος του FT-Bh δεν υπερβαίνει τα 4 μ. Το ύψος του είναι 1,4 μ., το πλάτος του αμαξώματος 1.695 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2,57 μ.
Προκειμένου όλα τα παραπάνω να γίνουν πραγματικότητα , οι άνθρωποι της Toyota ακολούθησαν πέντε βασικές αρχές:η πρώτη αφορά στη μείωση του βάρους στα κατώτατα δυνατά επίπεδα, καθώς και σε εκείνη της αεροδυναμικής αντίστασης του αμαξώματος, στην οικολογική... συμπεριφορά των κινητήριων συνόλων του, στη βέλτιστη αξιοποίηση της θερμοδυναμικής απόδοσής τους, καθώς τέλος και στην εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας. Ξεκινώντας από το βάρος, η ιαπωνική εταιρεία ανακοινώνει ότι το πρωτοποριακό FT-Bh ζυγίζει λιγότερο από 800 κιλά, όπερ σημαίνει 25% λιγότερα σε σύγκριση με ένα «τυπικό» Yaris. Και αυτό, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και μαγνησίου. Από εκεί και πέρα τώρα, σχεδιαστικά, το εντυπωσιακό «μικρό» της Toyota υιοθετεί «προχωρημένες» λύσεις, οι οποίες παραπέμπουν, σύμφωνα με τους ίδιους, σε τεντωμένο στις άκρες του πανί! Όπως και να έχει, το αποτέλεσμα σε επίπεδο αεροδυναμικής αποδεικνύεται λίαν ικανοποιητικό, καθώς η τιμή του συντελεστή οπισθέλκουσας ανέρχεται στα 0,235. Κι αυτό, χάρη σε συγκεκριμένες λύσεις, όπως είναι τα λεπτά ελαστικά χαμηλής τριβής (145/55 R18), η κατάργηση των εξωτερικών καθρεπτών και την αντικατάστασή τους με κάμερες, η έξυπνη διαμόρφωση της οροφής, η οποία «πέφτει» προς τα πίσω, καθώς, τέλος, η κάθετη σχεδίαση της ουράς του αυτοκινήτου.
Σε ότι αφορά την «καρδιά» του οχήματος, οι Ιάπωνες το μόνο που αποκαλύπτουν είναι πως θα αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν 2κύλινδρο βενζινοκινητήρα (που υιοθετεί τον κύκλο Atkinson) χωρητικότητας 1.000 κ. εκ. Εναλλακτικά, σύμφωνα πάντα με τους ανθρώπους της Toyota, η συγκεκριμένα «πατέντα» ανοίγει το δρόμο για την υιοθέτηση δύο ακόμα λύσεις για το ευρύ μέλλον, λανσάροντας ένα ακόμα πιο οικολογικό προφίλ, οι οποίες θα είναι υβριδικές, είτε plug in, με εκπομπές CO2 της τάξης των 19 μόλις gr/χλμ, είτε με υγραέριο και εκπομπές 38 gr/χλμ.


0 σχόλιο:

Δημοσίευση σχολίου

Πείτε τη γνώμη σας: