Φωτεινή Παπαδάκη
«Ξαναγυρίζω στο Μεταξουργείο, εδώ είναι η γειτονιά μου, το σπίτι μου, εδώ θα παλέψω για την ύπαρξή μας». Με αυτό τον πρόλογο η θρυλική «Βαγγελίτσα» προανήγγειλε την επιστροφή της στο θέατρο Μεταξουργείο, με ένα δυναμικό ρεπερτόριο, έχοντας στο πλάι της ταλαντούχους ηθοποιούς.
Η Άννα Βαγενά που αγαπήθηκε από τον κόσμο μέσα από τη σατιρική εκπομπή «το κανάλι της Βαγγελίτσας» σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε μίλησε για τις τέσσερις παραστάσεις που ετοιμάζει αυτή τη σεζόν, η μια μάλιστα έκανε πρεμιέρα την Κυριακή 11 Νοεμβρίου, ενώ η άλλη ήδη παίζεται από τις 22 Σεπτεμβρίου, τους λόγους που την έκαναν να φύγει από το θέατρο, για την υποβάθμιση της περιοχής, που όπως είπε πλέον έχει βελτιωθεί και για τις επιχορηγήσεις, στις οποίες ποτέ δεν βασίστηκε όπως είπε.
«Δυο λόγοι με έκαναν να φύγω από το θέατρο, ένας ευχάριστος και ένας δυσάρεστος. Ο ευχάριστος είναι η μεγάλη επιτυχία της παράστασης “Γάλα” που μας ανάγκασε να αναζητήσουμε μεγαλύτερα θέατρα και ο δυσάρεστος είναι η φοβερή υποβάθμιση της περιοχής καθώς και όλου του κέντρου που έδιωξε τους θεατές από εμάς και τα θέατρά μας», είπε χαρακτηριστικά η ταλαντούχα ηθοποιός και εξήγησε πως η υποβάθμιση του κέντρου οφείλεται «στην πολιτική αυτών που μας κυβέρνησαν αυτά τα χρόνια».
Ωστόσο, όπως είπε «η εικόνα του κέντρου και κατ΄ επέκταση και του Μεταξουργείου ευτυχώς έχει βελτιωθεί».
Η κ. Βαγενά παρουσίασε τα τρία θεατρικά έργα που θα παιχτούν στο θέατρο Μεταξουργείο, που όπως είπε έχουν «καθαρά ελληνική προέλευση». Το κωμειδύλλιο του Δημήτρη Κορομηλά «η τύχη της Μαρούλας», την επιθεώρηση «Όσα παίρνει ο άνεργος» και την «Άλωση της Κωνσταντίας», βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Μακριδάκη, σε διασκευή και σκηνοθεσία Χρήστου Βαλαβανίδη, ο οποίος επιμελήθηκε και τη μουσική του έργου, ενώ δεν παρέλειψε να μιλήσει με καυστικό τρόπο για όλους εκείνους που έσπευσαν να καταδικάσουν την «Βαγγελίτσα». (Υπενθυμίζουμε ότι το 1988 λόγω θύελλας διαμαρτυριών η τηλεοπτική σατιρική εκπομπή κόπηκε από την τότε ΕΡΤ2).
«Το έργο “η τύχη της Μαρούλας” το είχα διδαχθεί στο Θεσσαλικό θέατρο. Τώρα το μαθαίνω εγώ σε νέους ηθοποιούς, γιατί θεωρώ πως είναι από αυτά τα έργα που αποτελούν το αλφάβητο του θεάτρου μας», είπε η κ. Βαγενά για το πρώτο έργο. Σχετικά με το «Όσα παίρνει ο άνεμος» δήλωσε πως «πρόκειται για επιθεώρηση, την οποία λατρεύω. Τη γνωρίζω καλά, γιατί δέκα χρόνια από το 1983-1993 έπαιζα συνεχώς επιθεώρηση».
Αναφερόμενη στην ηρωίδα που την έκανε γνωστή, την τηλεοπτική «Βαγγελίτσα» είπε πως «ο τύπος της ήταν το Alter Ego μου όλα αυτά τα χρόνια. Όλη η Ελλάδα με γνώρισε και με αγάπησε σαν Βαγγελίτσα» και συνέχισε στέλνοντας το δικό της μήνυμα έστω και μετά από 23 χρόνια σε εκείνους που την «σνόμπαραν». «Ξέρω ότι πολλοί σνόμπαραν και υποτίμησαν τη Βαγγελίτσα και την επιθεώρηση. Είναι αυτοί που δεν μπορούν να φανταστούν πόσο πιο δύσκολο και ωραίο είναι να είσαι Βαγγελίτσα παρά μια «σοβαρή» ηρωίδα ενός ανούσιου έργου. Και εν πάση περιπτώσει εγώ πιστεύω πως ο μεγαλύτερος εχθρός της σοβαρότητας είναι η σοβαροφάνεια».
Ερωτηθείσα γιατί επέλεξε να ανεβάσει ξανά επιθεώρηση μετά από τόσα χρόνια απάντησε: «Κυρίως γιατί θεωρώ πως η επιθεώρηση είναι ένα καθαρά πολιτικό θέατρο. Πιστεύω πως μόνο μέσα από καλά κείμενα μπορεί κανείς να μιλήσει άμεσα για τον κυβερνητικό και οικονομικό ξεπεσμό της πατρίδας μας, να στηλιτεύσει αυτό τον ξεπεσμό, αλλά και να δώσει λίγη χαρά στους πικραμένους συνανθρώπους μας».
Το τρίτο έργο που θα παρουσιάζεται από τις 22 Νοεμβρίου είναι «Η Άλωση της Κωνσταντίας».
«Μόλις διάβασα το βιβλίο είπα αμέσως αυτό πρέπει να γίνει παράσταση και αμέσως σκέφτηκα την Ελένη Γερασιμίδου», είπε η κ. Βαγενά, η οποία μίλησε με τα καλύτερα λόγια για το «Λενάκι» όπως της αρέσει να την αποκαλεί καθώς και για τον Χρήστο Βαλαβανίδη. «Το Λενάκι, όπως τη λέω εγώ από το 1979 που δουλέψαμε μαζί στο Θεσσαλικό, είναι η ιδανική ηθοποιός για αυτό το έργο. Όσο για τον Χρήστο Βαλαβανίδη τον έχω ξεχωρίσει για την ποιότητα, το χιούμορ, την εξυπνάδα και το ταλέντο του. Αυτός ανέλαβε συνολικά την ευθύνη για τη μεταφορά του μυθιστορήματος στο θέατρο. Ανυπομονώ να έρθει η στιγμή που θα βρεθώ με το Λενάκι μου πάνω στη σκηνή για να γλυκάνει η ψυχή μου και βεβαίως με τον Βασίλη Παλαιολόγο, τόσα χρόνια γιο μου στο Γάλα», δήλωσε συγκεκριμένα.
Από την πλευρά της η Ελένη Γερασιμίδου εξέφρασε τη χαρά της που συνεργάζεται με την Άννα Βαγενά και τον Χρήστο Βαλαβανίδη. Παράλληλα, η ηθοποιός και βουλευτής του ΚΚΕ άφησε αιχμές για τους. ξιπασμένους, εκείνους δηλαδή που όπως είπε «μας σνομπάρουν όταν λέμε ότι είμαστε επαγγελματίες», δηλώνοντας πως «όποιος ζει από αυτή τη δουλειά την κάνει και καλύτερα».
Ο δε Χρήστος Βαλαβανίδης, μίλησε για τη συνεργασία του με την κ. Βαγενά. Όπως είπε «το τηλεφώνημα από την κ. Βαγενά έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία γιατί είχα κατεβάσει τα ρολά, ήμουν λίγο πριν βάλω το λουκέτο. Σκεφτόμουν ότι έκανα τόσα, έπαιξα, φτάνει». Σχετικά με τη θεατρική μεταφορά του βιβλίου του Γιάννη Μακριδάκη είπε πως έπρεπε να τον γνωρίσει από κοντά για να προχωρήσει στη διασκευή του έργου. «Η γνωριμία μου με τον Γιάννη Μακριδάκη με βοήθησε πολύ», δήλωσε.
Το τέταρτο έργο που μπορούν να απολαύσουν από τις 21 Σεπτεμβρίου οι θεατές είναι το «Θα σου πω μια ιστορία». «Πρόκειται για μια δουλειά που προέκυψε από ένα σεμινάριο αφηγηματικού θεάτρου που πραγματοποιήσαμε την Άνοιξη. Οι ιστορίες που παρουσιάζονται είναι του συγγραφέα Σωτήρη Δημητρίου. Για μένα ο Σωτήρης Δημητρίου είναι εξίσου σημαντικός με τον Δημήτρη Χατζή, που τον βάζω κοντά στον Βιζυηνό και τον Παπαδιαμάντη», είπε η Άννα Βαγενά και πρόσθεσε πως «υπάρχει ακόμα ένα διήγημα του Γιώργη Παπάζογλου. Τέσσερις νέες παραγωγές λοιπόν σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο και αργότερα θα προστεθεί και το «Γάλα» που ο κόσμος αγαπάει πάντα».
Η ταλαντούχα ηθοποιός μίλησε εκτός των άλλων και για το θέμα των επιχορηγήσεων ξεκαθαρίζοντας πως ποτέ δεν στηριζόταν σε επιχορηγήσεις «τα λεφτά που έβγαλα τα ξαναβάζω στη δουλειά, κάτι που δεν το κάνουν όλοι», είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, έστειλε ηχηρό μήνυμα προς τους Έλληνες πολίτες τονίζοντας πως «η μόνη δύναμη που έχει η ανθρωπότητα απέναντι στο Μεσαίωνα, το σκοταδισμό και την βαρβαρότητα που πάνε να μας επιβάλουν οι οικονομικά ισχυροί, αυτά τα τέρατα της παγκόσμιας οικονομίας είναι η πνευματική αντίσταση. Το πνεύμα μας και την ψυχή μας δεν μπορούν να μας τα υποδουλώσουν. Ας τους αντισταθούμε λοιπόν» και εξέφρασε την αισιοδοξία της πως ο κόσμος θα τους τιμήσει και θα πάει στις παραστάσεις, αφού όπως είπε το εισιτήριο έχει πέσει πάρα πολύ.
Καταλήγοντας, μίλησε για τη νέα γενιά και αναρωτήθηκε πώς γίνεται να είναι τόσο πληγωμένη. Η ίδια έσπευσε να δώσει την απάντηση στην απορία της: «Πληγώθηκε επειδή πληγώθηκαν τα όνειρά της».
0 σχόλιο:
Δημοσίευση σχολίου
Πείτε τη γνώμη σας: